Kamioni u kilometarskoj koloni čekaju na izlazu iz Srbije ka Bugarskoj
Na graničnom prelazu Gradina kilometarske kolone i višesatna zadržavanja kamiona. Da bi izašli iz naše zemlje teretnjaci čekaju satima, naročito u ovom periodu pre i posle novogodišnjih i božićnih praznika. Carinska služba opremljena, procedura pojednostavljena, ali je propusna moć i dalje uslovljena radom susednog terminala u Bugarskoj.
U Upravi carina Republike Srbije navode da na izlaznoj strani Terminala Gradina carinski službenici rade uobičajeno, međutim, konstantno puna međuzona svedoči o usporenom istupanju kamiona, koje je direktno uslovljeno dinamikom rada graničnih službi susedne zemlje.
Broj kamiona koji za 24 časa može biti obrađen na izlazu GP Gradina je između 800 i 900 (u zavisnosti od zahtevane procedure), ali je u poslednjih nekoliko dana, iz već navedenih razloga, taj broj manji. Primera radi, 15.01 iz zemlje je za 24 časa istupilo 700 kamiona, prethodnog dana 800, a 13.01. svega 740 kamiona. Sve ovo potvrđuje da razlozi zastoja nisu u vezi sa sa radom graničnih službi Republike Srbije. Napominjemo da se putnički saobraćaj odvija uobičajeno, bez zadržavanja, kažu u Upravi carina Republike Srbije.
Kolone iz teretnog saobraćaja ne utiču na zadržavanje u putničkom saobraćaju ali svakako otežavaju kretanje automobila i bezbednost putnika zbog slabe preglednosti. Saobraćajna policija je na ovom delu auto puta i magistralnog puta prisutna 24 sata. Vodi se računa da vozači kamiona ne izlaze pored vozila kako ne bi ugrozili i svoju ali i bezbednost drugih učesnika u saobraćaju kao i o tome da se ostavi dovoljno prostora za uključenje i isključenje na petljama.
Kada je kolona izuzetno velika prekida se ispred tunela iz pravca Bugarske i nastavlja kod naplatne rampe prema Pirotu. Dešava se i da zbog velikog priliva saobraćaja kamioni moraju da budu u dve kolone. Iz PU Pirot apeluju na vozače da poštuju saobraćajnu signalizaciju i da ne pokušavaju da iz suprotnog smera preko reda ulaze u kolonu. Na taj način krše se saobraćajni propisi i ugrožava bezbednost učesnika u saobraćaju.
Za privrednike je čekanja na granici minus kao i za vozače kamiona koji bespotrebno gube vreme.