Piroćanac Bratislav Vidanović poslednjih godina veoma uspešno je u Kini radio na kreiranju vizuelnih identiteta vrhunskih svetskih brenda iz sveta HI-FI muzike poput Harman-Cardona, JBL, AKG i drugih. Vidanović je nakon nekoliko godina u Kini, gde je vodio čitavu diviziju 2D i 3D dizajnera, ali i obučavao stručnjake iz čitavog sveta, dobio unosnu ponudu da karijeru nastavi u Njujorku, na Menhentu. Iako je reč o ponudi koja se ne odbija, Bratislav se zahvalio na ponudi i odlučio da karijeru nastavi u Srbiji, u vodećoj domaćoj kreativnoj agenciji iz Beograda.
Njegov put uspeha počeo je kada je posle završenih postdiplomskih studija u Engleskoj tražio zanimljiv posao i u roku od mesec dana dobio je punudu da radi u Kini.
-Dobio sam ponudu da radim šest meseci na projektu OMNI, brenda Harman/Kardon, koji je ujedno bio prvi multi room streaming proizvod ove kompanije. Plan je bio da se odradi taj posao, da se vidi malo Azija i da se posle toga vratim i vidim šta ću dalje. Medjutim, posao koji je planiran za šest meseci sam završio za četiri nedelje i više nije bilo potrebe za mojim angažovanjem. Direktor firme mi je onda rekao da mogu da odmaram i bukvalno ne radim ništa dok ne prodje ugovoreni period. Pošto je bilo jako dosadno ja sam uočio da kvalitet digitalnih asseta (animacije, renderi i slicno) nisu bili na nivou kvaliteta koji bih ja mogao da odradim te sam počeo da radim rendere i animacije za neke proizvode na svoju ruku. U to vreme (2014. godina), kompanija je plaćala višemilionske sume godišnje raznim agencijama koje su odradjivale taj deo posla za naša tri glavna brenda JBL, Harman/Kardon, AKG. Pošto sam jako verovao da to može i mora bolje, prezentovao sam te neke svoje test animacije i rendere direktoru i menadžmentu firme, i pokazao neke nove tehnologije (VR, AR, Stereoskopy) i njihovu implementaciju u sferi marketinga za naše proizvode. Odmah posle tog sastanka sam dobio ugovor na tri godine, a direktor je pozvao i marketing tim iz Stenforda , USA na sastanak kako bi i oni videli to što sam odradio. Naravno svi oni su uvideli ogromnu razliku u kvalitetu i tako sam ja postao osoba koja je odgovorna za animacije, video i rendere za naše glavne proizvode. Tokom rada na animacijama, pokazao sam i umeće u audio produkciji i komponovanju te sam tako tokom godina i razvio sve zvučne efekte za naša tri brenda JBL, AKG i Harman/Kardon koji se i dan danas koriste na svakom uredjaju koji se proizvede. To su stotine miliona uredjaja širom sveta sa mojim zvukovima. Pošto je kvalitet radova bio daleko bolji od svih agencija koje su radile za nas, marketing tim je počeo da razmišlja o formiranju tima u okviru kompanije koji bi se bavio renderima i animacijom jer ja sam nisam mogao da završim sve što su oni želeli da uradim. Prvu prezentaciju i plan za razvoj tima sam predstavio u New Yorku 2016-te godine, i dobio budzet i podrsku da oformim Digital Art tim u sklopu našeg dizajn centra. Ovaj tim danas broji šest ljudi i tokom godina smo uradili preko 5000 rendera i preko 300 3d animacija i potpuno isključili iz igre velike agencije koje je firma plaćala
do mog dolaska i formiranja ovog tima-kaže Vidanović i dodaje:
-Vrlo je teško izdvojiti animacije koje su mi najdraže ili najznačajnije ali par nekih koje bih istakao su:
https://youtu.be/6nfFq6KRl8U
Osmislio potpuno nov način prezentovanja zvučnika za Sajam u Berlinu IFA 2015.
Jedan od zanimljivijih projekata na kojima je Vidanović radio jeste i potpuno nov način prezentovanja zvučnika za brend JBL.
-Takodje jedan od zanimljivijih projekata je bio i sajam u Berlinu (IFA) 2015. godine kada sam samostalno odradio design seta, animacije i projection mapping za novu familiju portabilnih zvucnika za JBL. Ovo je bio potpuno nov način prezentovanja zvucnika koji niko na sajmu do tada nije imao-kaže Vidanović i dodaje i da je radio na projektu za možda najskuplji par zvučnika-navodi Vidanović.
Radio na projektu izrade promo materijala za zvučnike koji koštaju 40.000 eura
-Izdvojio bih i projekat koji smo radili za Lexicon SL-1 par zvucnika koji kosta 40000 eura. Ceo promo materijal renderi i animacije za lansiranje proizvoda smo radili mi. Pošto sam tokom godina stvorio tim koji radi super efikasno i drži kvalitet rada na najvišem nivou, javila se ideja da se izadje izvan okvira firme i da se naše usluge ponude i drugim kompanijama na tržištu, da mi budemo agencija koja će nuditi usluge drugim kompanijama. Takodje, obim posla iz godine u godinu raste te je potrebno jos više otvaranja radnih mesta u mom timu-kaže Vidanović.
Odbio ponudu koja se ne odbija – Nju Jork i kancelariju na Menhetnu i vratio se u Srbiju
-Zbog svega ovoga firma je otvorila novi dizajn studio u Njujorku na Menhetnu i dobio sam zvaničnu ponudu za premeštaj tamo kako bi i tamo napravio Digital Art tim od šestoro ljudi koji bi radio eksterne projekte i pomagao internoj produkciji. Ja sam počeo da radim na razvoju infrastrukture, i organizacije, serveri i workstation računari su postavljeni po mojim predlozima i sve je spremno da počne da se radi. Medjutim, iz više razloga, meni ta ponuda života na Menhetnu i kretanje u krugovima višeg menadzmenta nije baš odgovarala te sam odlučio da ipak ne prihvatim tu ponudu. Na drugoj strani odlučio sam da se vratim u Srbiju i počnem da radim u domaćoj kreativnoj agenciji u Beogradu, posle šest godina rada u Kini, Šenženu. Napredak tehnologije i razvoj društva je omogućio da danas ima posla i otvorene su sve mogućnosti za ljude koji veruju u sebe i koji poseduju kvalitet. Ovo i jeste glavni razlog mog povratka u Srbiju, jer više zaista nije bitno gde se nalaziš, već je samo bitno koliko si dobar u poslu koji radiš. Posla ima, i posao se može raditi i na daljinu, pogotovu u kreativnoj industriji. Moji radovi i radovi mog tima su prezentovani na svim velikim sajmovima (IFA, CES, WMC), animacije su puštane na poluvremenu na NBA utakmicama, popularnim TV programima sa poznatim glumcima (TJ Miller, Jennifer Aniston u TV emisiji the ellen show)-kaže Vidanović.
foto i video – lična arhiva Bratislava Vidanovića