Vladimir Ilić: Opanak vuče ceo Tigar napred
Direktor kompanije Tigar AD Vladimir Ilić u razgovoru za Pirotske vesti kazao je da je interesovanje za proizvodima ove kompanije širom sveta u ekspanziji, a posebno interesantan, japanskom tržištu konkretno, je pirotski tigrov opanak, pa ova kompanija radi na lansiranju novih modernih a izuzetno praktičnih opanaka sa šarama pirotskog ćilima.
PV: Kakva je budućnost programa gumene obuće? Tigar je uspeo da osvoji veoma zavidnu poziciju na ovom tržištu i to na globalnom nivou. Može li opanak da bude sada ono sto je autoguma nekada bila za Tigar?
-Kompanija Tigar a.d. je jedan od najvećih proizvodjača gumene obuće, u ovoj kategoriji proizvodjača-izvoznika smo na drugom mestu u Evropi i trećem mestu u svetu. Odlikuju nas kvalitet ručne izrade i sertifikati koji su primenljivi u Evropi i Sjedinjenim drzavama. Opanak po svojoj masovnosti u prodaji svakako ima veliki znacaj za Tigar, kao i veliki značaj u prepoznatljivosti brenda Tigar. Podsetio bih da je od Tigrovog opanka počela i izgradjena fabrika auto gume. Ulaskom na modno tržište i konsantnom prodajom od 500 hiljada pari na domaćem tržištu, mišljenja sam da Tigrov opanak ima perspektivu da vuče ceo Tigar napred-kaže direktor Ilić, od čijeg dolaska na čelo ovog giganta kompanija pokazuje brojne znake oporavka i osvaja tržišta širom sveta.
Kornjača sa pirotskog ćilima krasi tigrove modne gumene čizme
PV: Tigar AD već izvezno vreme proizvodi gumenu obuću sa sarama pirotskog cilima, kako je došlo do te ideje i kakva je reakcija trzista?
-Pirotski ćilim i gumena obuća, a pre svega Tigrov opanak iz 1935. godine predstavljaju tradiciju pirotskog naroda. Vredne ruke tigrovih majstora, tehnologa i dizajnera su u više navrata pokušavali da naprave svojevrsni spoj kvaliteta i tradicije predstavljajući šaru na unikatnim modnim gumenim čizmama. Kako komercijalizacija čizme inspirisane pirotskim ćilimom nije ugledala svetlost dana na adekvatan način, sada sa ponosom najavljujemo redizajn tigrove modne gumene čizme koju će krasiti motivi ćilima, odnosno takozvana “kornjača”. Istrajni smo u nameri da “kornjaču” na Tigrovoj čizmi vratimo na pijedestal, koji joj pripada I koji zaslužuje. Naišli smo na svestranu podršku i zainteresovanost naših dama širom zemlje i regiona, koje sa oduševljenjem, ponosno, prihdvataju ovaj nesvakidašnji spoj-spoj kvaliteta, udobnosti i tradicije-naglašava direktor Ilić.
Ivan Colić, dizajner: Snažna simbolika pirotskih šara
Ivan Colić, dizajner u Tigru a.d. kaže da šare pirotskog ćilima, što je opšte poznato u Pirotu, imaju veoma snažnu simboliku.
-Tradicija i umeće izrade su epiteti koji povezuju gumenu obuću sa ćilimom. Za izradu i jednih i drugih je potrebna tehnika, izuzetna spretnost i staloženost. Poruku koju prenosimo značenjem ”kornjače” kao jedinstvene šare koja potiče iz pirotskog kraja je dug i srećan zivot u blagostanju. Pirotsku šaru smo na velika vrata vratili u Tigrov promo materijal kao najavu novog redizajna Tigrove modne obuće-kaže Colić za Pirotske vesti.
Tigrovi opanci postali modni trend u Zemlji izlazećeg Sunca
PV: Tigrovi opanci su veoma popularni i u Japanu. Koja je tajna uspeha ovog proizvoda s obzirom na ogromnu razliku u svakom pogledu, i geografskom i kulturoloskom izmedju našeg i japanskog tržišta. Da li možda racionalnost i funkcionalnost uz estetski momenat povezuje Piroćance i Japance?
–Zanimljivo je da su Tigrovi opanci modni trend u dalekom Japanu, a uzimajući u obzir da Japanski narod izuzetno neguje i poštuje tradiciju, nije ni čudno da su se naši japanski kupci opredelili za proizvod koji se ručno izradjuje u pirotskoj fabrici još od 1935. godine. U Japanu je plasiran orginalni model tigrovog opanka, kao i sam naziv Opanak. Prilikom skorašnje posete kupci iz Japana analizirali su tradiciju i istorijski razvoj opanka i pirotskog Tigra i upravo u tome tražili inspiraciju za nove modele i kolekcije. Pored funkcionalnosti i udobnosti opanka, naši kupci su zainteresovani za estetski momenat, obzirom da je reč o modnom detalju na tamošnjem tržištu. Za Japan već radimo opanke u različitim bojama a kako vlada velika zainteresovanost za istoriju i dugu tradiciju samog Tigra i Pirota, sasvim je izvesno da će se i “kornjača”na Tigrovom opanku šetati ulicama Japana-dodaje direktor Ilić.
PV: Kakvi su planovi kada je reč o gumenoj obuci sa motivima ćilima?
-Ideji o redizajnu modne gumene obuće sa motivima ćilima pristupamo ozbiljno kako jedno veliko i vredno delo i zaslužuje. Naša razvojna služba sa dizajnerom radi na uzorcima, vrši se odabir boja, uklapanje motiva… Sa druge strane, pristupamo oprezno i sa odabirom kanala distribucije uz adekvatni cenovni segment, a sve to samo sa jednim ciljom, da dame širom Srbije i sveta ponosno koračaju u novoj Tigrovoj čizmi, sa motivima pirotskog ćilima-zaključuje direktor Ilić.
tekst, fotografije, video, montaža Aleksandar Ćirić