Vasić: Brendiranje proizvoda – generator ekonomskog razvoja na lokalu

Gradonačelnik Pirota mr Vladan Vasić danas prisustvuje važnom skupu u Beograd u organizaciji NALED-a. Na ovom skupu biće reči o procesu brendiranja kao svojevsnom generatoru privrednog rasta lokalnih sredina. 

-Mi svi u Srbiji imamo neki blagi osećaj važnosti naših lokalnih proizvoda, ali ne radimo puno na tome da se zaštiti geografsko poreklo, brendiramo i povećamo im vrendost. U saradnji NALED-a i ambasade Švajcarske na Forumu u Beogradu ja ću imati uvodno izlaganje na tu temu. Mi smo zaštitili 2002. godine pirotski ćilim, 2013. godine pirotski kačkavlja, u procesu je zaštite pirotska peglana kobasica. U praksi, po zaštiti geografskog porekla dolazi do povećanja tražnje i konkurentnosti proizvoda na tržištu, dolazi i do povećanje proizvodnje. Primera radi, pirotski kačkavalj može da se proizvodi samo u Pirotu. Tražnja je značajno veća. Mlekarska škola je nekada imala ogromne količine kačkavalja na zalihama, nije imala tržište, a sada je to prošlost, rade maksimalnim kapacitetom, porasla je i cena, a porasla je i cena mleka. Dakle svi su na dobitku, a generator toga je brendiranje prozvoda i zaštita geografskog porekla-kazao je Vasić.

Morate biti ulogovani da biste komentarisali. Login