Stara pruga od Niša Dimitrovgrada polako odlazi u istoriju! Koliko će koštati rekonstrukcija ove deonice, koji su rokovi? Saznajte sve detalje ove velike investicije Republike Srbije!
Pruga Niš – Dimitrovgrad jedina je deonica na čitavoj dužini međunarodnog železničkog Koridora 10 koja je jednokolosečna i nije elektrificirana. Pruga je izgrađena 1886/1887. godine, decenijama nije bila u potpunosti rekonstruisana, pa su vozovi na većem broju mesta saobraćali smanjenim brzinama izmedju 10 i 30 km/sat
Realizacija ovog projekta počela je radovima na deonici otvorene pruge između železničkih stanica Staničenje i Pirot, dugoj oko sedam i po kilometra. Radovi su krenuli od izlaza iz stanice Staničenje prema ulazu u stanicu Pirot.
Deonica Staničenje – Pirot je prva faza radova u okviru rekonstrukcije i modernizacije pruge Sićevo – Dimitrovgrad, u dužini od 86 kilometra. Rekonstrukcija i modernizacija pruge Sićevo – Dimitrovgrad obuhvata građevinske radove i pripremne radove za elektrifikaciju i signalizaciju, kao i elektrifikaciju ove deonice, navodi Nenad Stanisavljević, PR Železnica Srbije.
Za projekat rekonstrukcije i modernizacije železničke pruge Sićevo – Dimitrovgrad izabrani izvođač radova predstavlja konzorcijum firmi koji predvodi bugarska kompanija TRACE GROUP HOLD PLC, a u kome su još i CONSORZIO ARMATORI FERROVIARI S.C.P.A i START – ENGINEERING JSC
Vrednost ugovora za modernizaciju pruge Sićevo – Dimitrovgrad iznosi oko 169,7 miliona evra, a rok za završetak ovog posla je 1.276 dana, odnosno tri i po godine.
Na pruzi će se najpre izvoditi radovi na rekonstrukciji građevinske infrastrukture, a po njihovom završetku
radovi na elektrifikaciji i ugradnji savremenih signalno-sigurnosnih i telekomunikacionih uređaja.
Samo gradilište podeljeno je na dve deonice: Prosek (Sićevo) – Staničenje i Staničenje – Dimitrovgrad.
Zbog složenosti i velikog obima posla, deonica Staničenje – Dimitrovgrad podeljena je na tri poddeonice: Staničenje – Pirot, Pirot – Sukovo i otvorena pruga Sukovo – Dimitrovgrad, ukljucujuci i stanice Pirot i Sukovo.
Radovi između Staničenja i Pirota odvijaće se u terminima od 36-očasovnih zatvora koloseka na ovoj pruzi.
Putnički železnički saobraćaj između Niša i Dimitrovgrada se ne odvija, dok će teretni funkcionisati u terminima kada ova deonica pruge bude otvorena za saobraćaj.
Projekat se finansira iz kredita Evropske investicione banke i Budžeta Republike Srbije, kao i iz donacije
Investicionog okvira za zapadni Balkan (WBIF).
Projekat rekonstrukcije i modernizacije železničke pruge Niš-Dimitrovgrad obuhvata rekonstrukciju, modernizaciju i elektrifikaciju postojeće pruge Niš – Dimitrovgrad, zatim izgradnju nove, jednokolosečne, elektrificirane obilazne pruge oko Niša u dužini od oko 22 kilometra, kao i modernizaciju signalnih i telekomunikacionih sistema za celokupan projekat.
Pruga Niš – Dimitrovgrad jedina je deonica na čitavoj dužini međunarodnog železničkog Koridora 10
koja je jednokolosečna i nije elektrificirana. Pruga je izgrađena 1886/1887. godine, decenijama nije bila u potpunosti rekonstruisana, pa su vozovi na vecem broju mesta saobracali smanjenim brzinama izmedju 10 i 30 km/sat.
Iako je o modernizaciji i elektrifikaciji pruge Niš – Dimitrovgrad, kao i o izgradnji železničke obilaznice oko Niša bilo reči decenijama unazad, država Srbija prvi put je obezbedila potrebna sredstva da se ovaj projekat realizuje.
Zahvaljujući punoj podrsci i angažovanju predsednika Srbije Aleksandra Vučića projektu modernizacije srpskih zeleznica i zalaganju Vlade Republike Srbije, Ministarstva gradjevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i Infrastrukture zeleznice Srbije, ovaj projekat bice konacno realizovan, nakon sto je prethodno decenijama bezuspesno bio obećavan, navodi Stanisavljević.
foto i video MGSI-Železnica Srbije