Gradska hronika

Sir od bulgura, jedinstven u Srbiji, proizvodi se u Velikom Jovanovcu – Promocija proizvoda ključna za dalji razvoj biznisa

“Osnaživanje ženskog preduzetništva i uloga žene na selu u jugoistočnoj Srbiji” naziv  je projekta koji finansira Ministarstvo spoljnih poslova Republike Slovenije a realizuje Caritas Beogradske nadbiskupije u saradnji sa slovenačkim Caritasom i četiri opštine na jugu Srbije. Pored Pirota u projektu učestvuju još i opštine Babušnica, Aleksinac i Vlasotince. U svečanoj Sali GU Pirot održana je obuka o digitalnom marketingu kako bi učesnice stekle znanja o promociji svojih proizvoda i unapređenju poslovnih ideja.

Poljoprivredno gazdinstvo koje vodi Suzana Stanojević iz Velikog  Jovanovca, proizvodi biljni sir od bulgura. Suzana kaže da su u Srbiji jedini proizvođači ovog sira koji je  karakterističan  za zemlje Bliskog i Srednjeg istoka. Bez mleka i laktoze ovaj biljni sir u maslinovom ulju je pravi specijalitet pa je Suzana rešila da nauči i kako da promoviše svoje proizvode za koje još uvek mnogi nisu čuli.

“Ovaj projekat mi mnogo znači jer možemo da naučimo i primenimo ono što učimo na radionicama. Mi imamo proizvodnju ali nemammo  mogućnost da učimo o digitalnom marketnigu. Ako ne znamo kako da ponudimo naš proizvod onda ne možemo ni da širimo proizvodnju” – kaže Suzana Stanojević.

Projekat u koji je uključeno  20 žena iz Pirota i još 40 iz ostalih opština u kojima se realizuje, pomaže ženama da unaprede svoje poslovne ideje, promovišu proizvode i poboljšaju svoj ekonomski položaj.

“To su žene koje se  bave tradicionalnom proizvodnjom hrane i pružanjem usluga u seoskom turizmu. Cilj projekta je podrška njihovim poslovnim inicijativama i  podsticaj da  poboljšaju svoj ekonomski položaj da kroz dodatnu vrednost proizvoda poboljšaju svoj finansijski status. – kaže Bruna Marđonović Simonović koordinator projekta u Caritasu Beogradske nadbiskupije.

Do sada su za oko 60 žena sa juga Srbije organizovane  studijske posete uspešnim poslovnim inicijativama na selu u Srbiji, studijska poseta Sloveniji gde su  upoznate sa konceptom malog porodičnog biznisa gde je uključena cela porodica.  Do kraja projekta predviđene su brojne aktivnosti i obuke a poseban akcenat je na promociji kao i učešće na sajmovima, ističe koordinatorka projekta.

Digitalni marketing odnosno bolja promocija proizvoda značajan je i za Dijanu Milić, vlasnicu poljoprivrednog gazdinstva Milić iz sela Činiglavci koja se bavi proizvodnjom sira od kravljeg mleka. “Ovaj projekat mi dosta znači, saznala sam mnogo toga, učimo kako da uvedemo novine i unapredimo svoje poslovne ideje. Učestvovala sam na razmeni i to mi je bilo jako korisno, pokušavam da primenim neke novine sam videla upravo na razmeni” – kaže Dijana Milić.

Nova saznanja pomoći će i Dragani Stanković  iz Temske koja se od nedavno bavi turizmom.  “Imamo objekat za smeštaj. Ja sam već drugi put ovde, jako je korisno jer učimo kako da obavljamo neke poslove i u finansijskom i u marketinškom smislu” – kaže Dragana.

Učesnice projekta će pored znanja  dobiti i materijalnu podršku u vidu građevinskog materijala, opreme za proizvodnju, bele tehnike,  ambalaže, dizajniranih  etiketa,  kao i mobilne telephone kao podstrek da se uključe u online prodaju i da se za njih čuje i  van njihovog okruženja.

“Pored ekonomskog osnaživanja , želimo da im pružimo podršku da se ojačaju i kao ličnosti, da se međusobno umreže i  da se njihov život ispuni dodatnim aktoivnostima” – objašnjava Bruna Marđonović Simonović koordinator projekta.

Slične vesti

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker