REMEK DELO: Hilandarska ikona Bogorodice Odigitrije, rad znamenitog umetnika – ikonoslikara mr Antonija Miloševića, izložena u pirotskoj galeriji
Ikona Bogorodice Odigitrije Antonija Miloševića isijava kroz najčistiju svetlost, zrači toplinom ljubavi, ulivajući optimističku nadu i spasilačku veru onome ko je gleda, ili upućuje molitvu, navodi istoričar umetnosti i direktorka pirotske Galerije Radmila Vlatković
Ikona Bogorodice Odigitrije, rad znamenitog ikonopisca i umetnika, nekadašnjeg uspešnog dugogodišnjeg direktora Galerije “Čedomir Krstić” mr Antonija Miloševića, izložena je od danas u Galeriji “Čedomir Krstić” u Pirotu, gde će svi ljubitelji umetnosti moći da je pogledaju narednih desetak dana. Milošević se ikonopisom bavi od početka devedesetih godina, do sada je oslikao više od stotinu izuzetnih ikona iz najvećih srpskih svetinja koje se nalaze u kolekcijama širom sveta, a svoj najnoviji rad – ikonu Bogorodice Odigitrije, koja predstavlja kopiju ikone iz 13. veka koja se čuva u riznici Hilandara, uradio je kao poklon svom sinu Vojislavu.
Ovih dana je u Galeriji „Čedomir Krstić“ izložena ikona Hilandarske Bogorodice Odigitrije. Ljubitelji ikonoslikarstva mogu uživati u ovoj jedinstvenoj predstavi Bogorodice koja predstavlja pravo remek delo naše pravoslavne vere i umetnosti, kaže direktorka Galerije Radmila Vlatković.
-Autor kopije ikone je mr Antonije Milošević, akademski slikar iz Pirota koji već dugo radi na predstavljanju likova kao čist predstavnik ikonoslikara. Na taj način on govori o blagom savršenstvu „sopstvenog krsta“, čija odmerenost, dovoljnost i precioznost govore i o našem postojanju.
Pored Anđela iz Mileševe, Bogorodice Odigitrije, Bogorodice Umiljenija, Svetog Dimitrija, Svetog Nikole, Svetog Đorđa, apostola Petra i Pavla i mnogih drugih likova svetitelja, Milošević je slikao Hrista Pantokratora, Hrista Spasitelja, scenu Blagovesti i Deizis… pri čemu je glavna inspiracija Sveta Gora sa manastirima Hilandar, Vatoped i Ivirion. Uvek korektnog i dobrog crteža, jasnog kolorita, kompoziciono čisti , ovi radovi svedoče o visokom nivou slikarske kulture autora-kaže direktorka Vlatković i dodaje:
-Snagom suptilnog izbora, Milošević uspeva da pored kopija ikona, takođe preko ikonopisa, predstavi i pojedine isečke vrhunskog dometa srpsko-vizantijskog fresko slikarstva. Istovremeno svojim radom on pokreće aktuelan problem kopiranja i ikonopisanja u odnosu na teorijske probleme estetskog ikonološkog saznanja, dakle, posmatranje ikone kao posebne umetničke vrste u smislu njene paralelne funkcije liturgijskog predmeta. Svojim načinom rada u oblasti ikonopisa, Milošević se uklapa u sveopšti i sveobuhvatni ikonografski kanon koji nam je ostavila vizantijska tradicija. Ovaj kanon je za njega imperativ od koga ne odstupa, a koji mu, istovremeno, omogućava da uz savršen osećaj mere dozira ono lično individualno koje izražava čistom prefinjenom linijom i skladom tonski usaglašenih boja. Ikona Bogorodice Odigitrije Antonija Miloševića isijava kroz najčistiju svetlost, zrači toplinom ljubavi, ulivajući optimističku nadu i spasilačku veru onome ko je gleda, ili upućuje molitvu-zaključuje Vlatkovićeva.