Rekonstrukcija pruge u Pirotu počinje maja meseca – Bezbednost građana prioritet lokalne samouprave
Radovi na rekonstrukciji i elektrifikaciji pruge koja prolazi kroz Pirot, kako je najavljeno, trebalo bi da počnu maja meseca. Predstavnici lokalne samouprave posetili su Ministarstvo saobraćaja i izneli svoje predloge rešenja u cilju veći bezbednosti na pružnim prelazima kao i na celoj deonici pruge koja prolazi kroz gradsko jezgro. Očekuje se dolazak projektanata kako bi se sagledale sve mogućnosti i predlozi lokalne samouprave pre početka radova.
Kroz brojne predloge u planskim dokumentima, Grad Pirot se zalaže za ideju da pruga bude izmeštena iz samog gradskog jezgra. Od ove ideje se nije odustalo ali će zbog kompleksnosti procesa u naredne dve do tri godine biti rekonstruisana i modernizovana postrojeća pruga a u nardnom periodu iznalaziće se mogućnosti i za izmeštanje, kaže, zamenik gradonačelnika Pirota, Miloš Colić.
Predstavnici lokalne samouprave su posetili resorno ministarstvo i na sastanku sa projektantima izneli svoje predloge koji se odnose pre svega na bezbednost na pružnim prelazima i na celoj deonici pruge koja prolazi kroz Pirot. „Razgovarali smo o tome gde će biti intermodelarni terminal, o pločastom propustu prema Dimitrovgradu i o samoj železničkoj stanici. Vodilo se računa i o osobama sa invaliditetom pa će kod podzemnog prolaza biti postavljen lift, naravno, tu je u pitanju i bezbednost dece koja prelaze prugu kada idu u školu” – kaže Colić.
U Ministarstvu se razgovaralo i o zaštiti građana od buke koju vozovi stvaraju na određenim mestima kao i da se pruga ogradi na najrizičnijim deonicama. “Naš predlog je i da se kod stanice Božurato napravi još jedna stanica sa peronom koju će koristiti građani iz pazarskog dela grada. To su vozovi koji će ići brzinom od 120 km/h od Niša do Dimitrovgrada, tako će železnički saobraćaj biti u ekspanziji i želimo da stvorimo uslove našim građanima da imaju još jednu stanicu sa ove strane grada. Dobili smo uveravanje iz Ministarstva da će projektanti doći i da zajedno sagledamo sve ono što mi želimo i kakve su mogućnosti da se to realizuje” – ističe zamenik gradonačelnika.
Bojan Pešić, načelnik Odeljenja za urbanizam u GU Pirot, kaže da su neobezbeđeni pružni prelazi najveći problem na trasi železničke pruge koja prolazi kroz Pirot. On podseća da je lokalna samouprava više puta izveštavala Železnice Srbije o frekventnim pružnim prelazima koji nemaju branike i polubranike i koji predstavljaju opastnost za građane..
On ističe da je oprema na pruzi amortizovana i ishabana, pragovi i šine su u lošem stanju i to se urgentno moralo da se uradi. “Dobili smo uverenje od nadležnih iz železnice da će se u naredne dve godine raditi rekonstrukcija kompletne pruge od Niša do Dimitrovgrada koja podrazumeva zamenu pragova, šina, i elektrifikaciju pruge i postavljanje branika i polubranika na svim pružnim prelazima. Pored kritičnih mesta u gradu sa kojima su u Železnici upoznati, zalažemo se da se i na prelazima prema Petrovcu, Držini, Vojnegovcu, Belom Polju i Sukovu i još nekim pružnim prelazima gde je to potrebno postavi adekvatna signalizacija i da će projektom rekonstrulkcije biti obuhvaćeni ovi prelazi” – kaže Pešić.
Pešić kaže da je novina rekonstrukcija podzemnih prolazi prema naselju Radin Do i Đeram, biće napravljeni takozvani pločasti prelazi koji će obezbediti bezbednost pešaka. Podzemni prolaz će biti izgrađen i ispod železničke stanice tako da će građani koji žive u ovom delu grada moći bezbedno da prolaze.
Situacija sa prevrtanjem cisterne sa amonijakom i brojni nesrećni slučajevi koji su se događali na pruzi su doprineli da se lokalna samouprava dodatno angažuje i upućuje predloge prvenstveno zbog bezbednosti građana Pirota. Do kompletne rekonstruzkcije pruge, zamenik gradonačelnika, Miloš Colić, apeluje na građane da budu oprezni u blizini pruge ali i da sa druge strane svako radi ono što je u njegovoj nadležnosti kako bi se predupredili nesrećni događaji.