Lokalna samouprava

Radionica u cilju unapređenja bezbednosti u saobraćaju osoba starijih od 65 godina

Savet za bezbednost grada Pirota u saradnji sa PU Pirot realizovao je edukativnu radionicu u okviru kampanje koja je usmerena na unapređenje bezbednosti osoba starijih od 65 godina u saobraćaju. Biciklisti i pešaci stariji od 65 godina su jedna od najugroženijih kategorija učesnika u saobraćaju pa je radionica održana sa ciljem da se pripadnicima ove starosne grupe predstave negativni efekti nepoštovanja propisa kao i da se promoviše ispravno ponašanje u saobraćaju.

Radionica o bezbednosti učesnika u saobraćaju starijih od 65 godina, počela je minutom ćutanja zbog tragedija koje su  se dogodile prethodnih dana.

Milena Dimitrijević, predsednica Saveta za bezbednost saobraćaja, kaže da su programom rada Saveta od prošle godine uvedene edukativne radionice za penzionere odnosno lica starija od 65 godina.  Ona je istakla da grad Pirot i Savet preduzima sve mere kako bi se povećala bezbednost i podsetila da je Pirot za 2022. godinu dobio priznanje za najaktivniju lokalnu samoupravu u Republici Srbiji u oblasti bezbednosti u saobraćaju. “Radićemo i dalje na stvaranju svih uslova na unapređenju ove oblasti jer smo svesni situacije, mnogo je automobila i naš je posao da zaštitimo sve građane Pirota a pogotovo decu kao vrlo osetljivu kategoriju” – poručila je Dimitrijevićeva.

Slobodan Rančić, savetnik za saobraćaj GU Pirot kaže da statistički podaci pokazuju da su u saobraćaju najugroženiji  biciklisti i pešaci stariji od 65 godina ali da ima imnogo vozača putničkih automobila koji pripadaju ovaj starosnoj dobi. Pored starih osoba druga najugroženija kategorija su deca osnovnoškoskog uzrasta. Rančić kaže da se  u narednom periodu planiraju brojne infrastrukturne, preventivne  i edukativne mere kako bi se unapredio položaj učesnika u saobraćaju. “Mi planiramo da ove godine počnemo projekat koji tek treba da zaživi u celoj Srbiji a to je osvetljenje pešačkih prelaza. Posebnim svetiljkama koje su namenjene isključivo za pešačke prelaze, najpre ćemo osvetliti pešačke prelaze u zonama škola tako da oni budu vidljiviji u odnosu na okruženje a nakon zona škola  i ostale lokacije gde ima dosta pešaka, kao što su tržni centri i sportski objekti.

Cilj današnje radionice bio je i da se straijim sugrađanima ukaže na  najčešće propuste u saobraćaju kao i na to šta bi sami  mogli da preduzmu u cilju bezbednosti. Istraživanja su pokazala da se starije osobe u večernjim satima kreću uglavnom neosvetljene, garderoba koju nose je tamna, bez ikakvih svetlih elemanata pa su praktično neuočljivi za vozače motornih vozila i predstavljaju opasnost za sve učesnike u saobraćaju.