Božićna škola sporta

Božićna škola sporta: Piroćance od malih nogu uče štednji

U okviru Božićne škole 2020. godine Grad Pirot je sredstvima iz budžeta za finansiranje i sufinansiranje programa/projekata koje realizuju udruženja građana, podržao program ,,ŠTEDNJA”, koji u partnerstvu realizuju Ekonomska škola Pirot i udruženje prosvetnih radnika ,,LOGOS” iz Pirota. Prema rečima direktora Ekonomske škole Pirot Marjana Ćirića,  cilj program ,,ŠTEDNJA” je unapređenje ekonomskog obrazovanja dece i mladih Pirota.

– Tokom poslednjih nekoliko godina u Ekonomskoj školi Pirot smo sproveli više istraživanja, a jedno od njih je pokazalo da deca i mladi nemaju potrebno znanje o ekonomiji, zbog čega nisu u stanju da odgovrno i razumno shvataju ekonomske potrebe pojedinca, porodice i društva u celini- kaže direktor  Ćirić i dodaje:

-Radionice su realizovane u Ekonomskoj školi Pirot i na prostoru Tijabare i Pazara, tokom zimskog raspusta za desetak dece i mladih po radionici iz Pirota, ali ih je bilo i iz Niša i Beograda. Zahvaljujući visokom nivou opremljenosti i profesorima iz Ekonomske škole Pirot, u prilici smo da tokom zimskog raspusta realizujemo edukativne radionice i na taj način utičemo na jačanje kapaciteta dece i mladih. Kroz program ,,ŠTEDNJA” smo izabrali inovativni pristup i realizovali teorijske i praktične, terenske eduktivne radionice sa sledećim temama:  Teorijski prikaz principa ekonomije i ŠTEDNJE i terenska radionica na pijaci u Tijabari, teorijski prikaz novca – istorija srpskog novca, evra, dolara, a nakon nje praktična radionoca o grafici novca u programu Inkscape. Jedna od radionica je bila ŠTEDNJA i ekonomija prostora (štednja u građevinarstvu, infrastrukturi, saobraćaju, …), a nakon toga je usledila terenska radionica na prostoru Tijabare i Pazara. Poslednje dve radionice su obuhvatale digitalizaciju programa ŠTEDNJA i promociju projekta ,,BOŽIĆNA  ŠKOLA  2020 – ŠTEDNJA” putem društvenih mreža.

Prema rečima jednog od radioničara Dragana Nikolića iz LOGOS-a, polaznici programa ŠTEDNJA su uglavnom odlični učenici, koji su svoje slobodno vreme posvetili programu  zbog najčešće dve stvari: poslušali su roditelje koji su im preporučili da nauče kako se ,,upravlja finansijama”, a drugi razlog – želeli su da iskoriste zimski raspust da posete Ekonomsku školu Pirot i upoznaju se sa opremom u školi i sa budućim profesorima.

-Dolazim u Ekonomsku školu na radionici o štednji. Pričali smo i istraživali o štednji novca, vremena, prostora… Nisam razmišljala o ovoj temi, ali me je ova radionica podstakla na razmišljanje o tome. Ja nikada nisam tražila previše od svojih roditelja. Oni su mi uvek kupovali stvari kada god su mi bile potrebne. Mislim da 20-30% devojčica mog uzrasta traži od svojih roditelja previše ili da previše troše novac na odeću, obuću, šminku, nakit,… Ostalih 80-70% devojčica kupuje samo ono što im je potrebno u tom trenutku. Mislim da nije potrebno da devojčice imaju po 10 para cipela i patika ili da im se sva obuća slaže sa nekom torbicom ili nekim nakitom- kaže Katarina, učenica OŠ ,,8. septembar”.

Ognjen, učenik Osnovne škole ,,8. septembar”, kaže da od važnih stvari koje su pomenuli, najviše mu se svidela štednja prostora.

-Odvojio sam neko svoje vreme i počeo štednju, pošto imam kompjuter sve kablove sam sredio, a ostale igračkice sam bacio, samo sam sačuvao uspomene-kaže Ognjen.

Da je štednja  jako korisna i važna potvrđuje i Mihailo.

-Možemo da štedimo mnogo stvari: vodu, hranu, vreme…Posebno me je interesovalo štednja raspoloživog vremena. Naučio sam da vreme mogu štedeti na više načina. Može se štedeti tako što ćemo biti posvećeni onome što učimo ili radimo. Recimo kada idemo negde možemo da uštedimo vreme, tako što ćemo unapred planirati put, a samim tim štedimo potrošnju goriva, a “ušteđen” novac investiramo u ono što nam bude bilo potrebno-kaže Mihajlo, a sličnog je mišljenja i njegov drug Aleksa, takođe polaznik ove škole.

-Moji vršnjaci u glavnom ne štede, ali postoje i oni koji štede. Na primer, kada kupujem patike meni nije bitna marka već cena i izgled. Štedim novac za kupovinu raznih stvari, ali roditelji misle da ja ne treba da trošim svoj novac na to, jer mi oni sve to obezbeđuju- kaže Aleksa.

Strahinja Colić kaže najviše štedi na memorijskom prostoru na kompjuteru. 

– Tokom Božicne škole štednje sa ostalom decom naučio dosta o štednji i primeni u svakodnevnom životu i posebno sam se zainteresovao za štednju prostora na računaru tj. memoriju. Pojedina deca stalno skidaju filmove i pesme preko računara,a ja pesme slušam preko telefona a filmove gledam preko televizije.Moja majka često prenosi razne slike sa njenog telefona na računar i tako ih čuva i štedi prostor na njenom telefonu ali zauzima prostor na računaru. Ja često skidam video igrice ali isto tako zauzimam prostor računara. Zato često gledam koliko memorije i ram memorije zauzima igrica i zahteva da može biti pokrenuta na racunaru. Kada mi dosadi video igrica koju skinem ja je obavezno izbrišem sa sistema računara to jest hard diska i tako štedim na prostoru memorije računara- rekao je Strahinja.

Slične vesti

Back to top button