Kultura

Pejzaži kamenoloma na slikama KaYoung Choi

U Galriji „Čedomir Krstić“ otvorena je izložba slika korejske autorke KaYoung Choi. Autorka je rođena 1989. godine u Seulu, u Republici Koreji. Završila je osnovne studije na Nacionalnom univerzitetu u Seulu i stekla zvanje Diplomirani   likovni umetnik orjentalnog slikarstva . Na istom fakultetu 2018. godine završila je master akademske studije i stekla zvanje Master likovni umetnik orjentalnog slikarstva. Radi u Seulu kao predavač na predmetu Kojsko slikarstvo u Višoj srednjoj umetničkoj školi u Seulu.

U Galriji „Čedomir Krstić“ do sada su bile izložbe autora iz Hong Konga, iz Makao, ali prvi put izlaže autorka iz Južne Koreje.  Direktorka Galerije, Radmila Vlatković, kaže da ova postavka zaslužuje posebnu pažnju s obzirom da odiše čistotom i posebnim stilom i predstavlja poseban doživljaj autorke koja je pre dolaska u Srbiju uradila slike inspirisana fotografijama planine Venčac  i onim što je videla u tom prostoru.

O autorki i njenom radu govorila je Marija Curk, akademski slikar iz Niša,  koja je sama imala samostalnu izložbu u Pirotu.  Slike koje će Piroćanci moći da vide u Galeriji „Čedomir Krstić“ nastale su pre nego što je autorka posetila Srbiju. „Ona je tek nedavno došla ovde i mogla je da vidi kako je priroda u Srbiji drugačija nego u Koreji. Autorka je prvobitno mislila da je na fotografijama  sa kojih slika planina i da će moći da poseti to mesto a onda je shvatila da je reč o kamenolomu, da se taj pejzaž menja  i da nikada neće biti isti kao u trenutku kada su nastale fotografije pre desetak godina“ – rekla je Marija Curk.

Zaintrigirana nepoznatom dalekom zemljom i njenim prirodnim lepotama o kojima saznanje iz Priča i preko fotografija, KaYoung Choi  pokušava da uroni u geološki nepoznat svet Srpskog gorja, analizira ga, domišlja i naglašava strukturu stena. Laganim potezima skoro transparente boje, ona formira vizuelni diživljaj prpstora nepostojanog pejzaža kamenoloma.

U Galeriji su izložene slike „Beli mermeri u Venčacu“ na kojima mermerni blokovi izviru iz zemljine površine, ili njihovi odlomljeni delovi bivaju nošeni vihorim, kao da su sačinjeni od papira. Na slici „Jezero“ autorka postižr transcedentnost suprotstavljanjem filigranskog, gotovo kaligrafskog crtežastena u svetlosivoj bojina beloj pozadini i koloristički obrađene površine gotovo mirne vode, kojom dostiže iluziju trodimenzionalnosti. Njena tendencija da se odvoji od realnog pejzaža naročito je izražena na slikama „Planina“, „Srpska planina“ i „pomeranje planina“.

KaYoung Choi na s vodi na putovanje kroz kamenolome i pejzaže, istražujući granice između stvarnosti i imaginacije i podseća na snau umetnosti da bude posrednik u dijalogu između prirode i ljudske percepcije.

Umetnica iz Koreje je na  otvaranju izložbe rekla da je uzbuđena što će njene slike biti prikazane u Srbiji gde će ljubitelji umetnosti moći da vide njene slike pejzaža koje ona do sada nije videla i  ostavrila konekciju između imaginarnog i stvarnog prostora.

Slične vesti

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker