Konstantan rast broja kategorisanih smeštajnih objekata na teritoriji Grada Pirota
Na teritoriji grada Pirota kategorizovano je preko 300 ležajeva. Za adaptaciju svojih objekata i uvođenje u sistem kategorizacije u poslednjih mesec i po dana prijavilo se još desetak zainteresovanih lica. Ove godine su kategorisani objekti u selu Jelovica, Dojkinci, na Zavojskom jezeru, na potezu oko Belskog mosta, u Velikoj Lukanji, Pakleštici u Gornjoj Držini, vikend naselju Komje i prvi put ove godine kategorisan je apartman u selu Rosomač. Zahvaljujući subvencijama, gostima će uskoro na raspolaganju biti još 50 – ak ležajeva dok je prošle godine, na ovaj način, broj ležajeva povećan za 58.
Dragan Jovanović, stručni saradnik Turističke organizacije Pirot, kaže da se tokom leta u Pirotu i okolini tražio krevt više. „Evidentno je da se poboljšava kvalitet smeštajnih kapaciteta, ljudi su ozbiljnije shvatili da se bez kvalitetnog smeštaja ne mogu ozbiljno baviti turizmom“ – kaže Jovanović. U toku prethodnih devet meseci prosečan boravak po osobi bio je tri noćenja, što je prema rečima Jovanovića dobro, jer je u drugim gradovima taj broj u proseku oko 2 noćenja po osobi. On smatra da su dobroj posećenosti pirotskog kraja doprineli vaučeri, jer je preko 15 hotela i domaćinstava koristilo ovu vrstu subvencija.
„U prvih devet meseci ove godine imamo preko 40.000 noćenja dok je taj broj pre desetak godina bio četvorostruko manji. Do kraja ove godine očekuje se da će rekordna 2020. godina, kada je bilo oko 42.000 noćenja na teritroriji grada Pirota, biti prevaziđena“ – rekao je Jovanović. On objašnjava da je većem broju noćenja u Pirotu doprineo i novi sistem kategorizacije i oporezivanja što je povoljno za ljude koji se bave izdavanjem smeštajnih objekata.
Postupak kategorizacije je jednostavan, ali je potrebno poznavanje rada na računaru pa u Turističkoj organizaciji preporučuju da se mlađi članovi domaćinstva pozabave postupkom registracije. Za početak je dovoljno da sa očitanom ličnom kartom i uplatnicom od 400 dinara zainteresovani dođu u Uslužni centar Gradske uprave i sa brojem parcele na kojoj se nalazi objekat podnesu elektronski zahtev. Prilikom registracije građani mogu računati na podršku Turističke organizacije ali je zbog specifičnosti svakog objekta i opreme u njemu najbolje da aplikaciju popunjava sam vlasnik ili neko od članova domaćinstva.