Obrazovanje

Dualno obrazovanje u Srednjoj stručnoj školi u Pirotu

Učenici drugog razreda Srednje stručne škole smera Tehničar za polimere koje se školuje po dualnom modelu pohađalo je obuku iz oblasti bezbednosti i zdravlja na radu koju je vodio Milan Petrović, stručno lice iz sektora za bezbednost iz kompanije Tigar tajers. Učenici su uživali u kvalitetnom predavanju i ovim su stručno obučeni za početak njihove praktične nastave u kompaniji.

Srednja stručna škola je školske 2020/21.godine uvela smerove koji se školuju po dualnom sistemu, tako da učenici drugog i trećeg razreda sa smera Tehničar za polimere praktičnu nastavu izvode u kompaniji Tigar Tajers. Uz angažovanje trenera i koordinatora praktične nastave stiču znanje o složenom procesu proizvodnje pneumatika. Obilaskom pogona i odlaskom na radna mesta učenici povezuju teorijsko znanje sa praktičnim, učenici uče kroz rad, što i jeste svrha dualnog obrazovanja. Učenici se osećaju dobrodošlo, i treneri i radnici se trude da im što bolje objasne sam proces izrade autoguma, koji je veoma složen, a našim učenicima, kao budućim radnicima ove kompanije je od ogromnog značaja ovakav vid učenja na samom radnom mestu, kaže Marija Ćirić, direktorka Škole.

Andria Živković je učenik trećeg razreda Srednje stručne škole i prve generacije Tehničara za polimere koji su upisali po dualnom modelu. Njegova je prva želja bila smer Tehničar za polimere jer mu kasnije otvara puno mogućnosti, a pre svega zbog mogućeg zaposlenja u kompaniji Tigar Tajers. ”Praktična nastava je odlično organizovana, gradivo savladavam bez problema uz ogroman trud instruktora u kompaniji. Zaista se trude da nam objasne ceo proces izrade guma, kao i kako funkcionišu mašine. Teoriju učimo u školi, a drugi deo nastave je u proizvodnim pogonima, i mogu da kažem da je ovo od velikog značaja za naše učenje zato što praktično vidimo sve ono što smo učili na teoriji. Nadam se da ću se ovde zaposliti kada završim školu.”

Fotografije: Vladan Kostić i Srednja stručna škola

Slične vesti

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker