Zapamtio više od 1000 telefonskih brojeva

Nebojša Cvetković iz Pirota usavršio je jedinstvenu tehniku za pamćenje cifara, uz pomoć koje je, kako tvrdi, zapamtio više od hiljadu telefonskih brojeva! Kaže da je u pitanju metod pretvaranja brojeva u pojmove, star preko 300 godina pomoću kojeg svako može da ima „kompjutersku” memoriju.

Na razvoju ove tehnike Cvetković radi još od gimnazijskih dana, a pre dve godine je objavio i priručnik, u kojem je detaljno objasnio na koji način je uspeo da zapamti više od hiljadu telefonskih brojeva.

– Ova tehnika omogućava svakom da upamti praktično neograničenu količinu brojeva, i smesti ih u „trajnu memoriju” ljudskog mozga. Taj kod postoji možda 300 godina, ali ja sam uspeo da ga usavršim do perfekcije – priča Cvetković.

On nije želeo da nam otkrije detalje ovog metoda, ali nam je na primeru nagovestio kako funkcioniše ovaj sistem.

– Tehnika se bazira na pretvaranju sistema brojeva u pojmove, koji se lakše pamte. Kod ovog sistema koriste se reči ekavskog govornog područja, a vrlo je bitna i mašta. Prvo, uvek se pamti s leva na desno. Uzmimo za primer broj 425-681. Asocijacija za prvu grupu brojeva na osnovu koje je ja smeštam u memoriju je reč „ronilac”, a evo kako. U ovom sistemu ekvivalent za broj 4 je slovo R, za broj 2 je L, a za 5 – C. Ta tri slova RLC lako je zapamtiti uz pomoć reči „ronilac”, čiji su, kao što je očigledno, sastavni deo. Drugu grupu brojeva pamtim uz pomoć reči „ćufte”, jer u ovom sistemu ekvivalent za broj 6 je slovo Ć, za 8 – F, a za 1 je T, što je očigledno veoma lako upamtiti kao reč „ćufte”. Da bih zapamtio ceo broj koji smo slučajno izabrali, ja u glavi zamislim ronioca koji jede ćufte i tako se bez ikakvih problema broj telefona neke osobe smešta u trajnu memoriju, iz koje veoma lako može da se izvuče i pretvori u brojeve – objašnjava Cvetković.

Nebojša Cvetković je bio student generacije 1981/82. na Građevinskom fakultetu, a trenutno je bez posla. Kako je rekao, njegova tehnika pamćenja brojeva je savršena, ali praktično sve zavisi od upornosti osobe koja želi da ovlada tehnikom.

– Bilo bi dobro kada bi se ova tehnika uvela i u škole. U tom slučaju, deca bi bila u stanju da pamte brojeve veoma lako, umesto da ih „bubaju” napamet, što ničemu ne vodi – kaže Cvetković.   


Morate biti ulogovani da biste komentarisali. Login

Ostavite komentar