Lokalna samouprava
Slobodna zona Pirot visoko rangirana za saobraćajnu povezanost, digitalizaciju poslovanja, podršku u borbi protiv virusa Covid 19 i razvoj projekta Logistički centar Pirot
U časopisu za direktna strana ulaganja “fDi – Globalne slobodne zone 2020” Slobodna zona Pirot je veoma pohvaljena kada je u pitanju razvoj platforme “Team Sharing” za digitalizaciju, praćenje i automatizaciju uvozno izvoznih procesa korisnika, za dalja proširenja područja kao i za aktivnosti na realizaciji projekta Logistički centar Pirot, piše portal eKapija.
Među najboljim slobodnim zonama u svetu, Slobodna zona Pirot je dobila i specijalne pohvale za:
• Povezanost čime je doprinela izgradnja Panevropskog koridora Xc koji povezuje Beograd sa Sofijom i Istanbulom koji ojačava stratešku poziciju Slobodne zone Pirot na Balkanu i omogućava laku vezu sa Italijom, Turskom i Grčkom preko koridora IV i VIII,;
• Podršku u borbi protiv Covid-19. Slobodna zona Pirot je realizovala akciju “Zdrave slobodne zone”, u okviru koje su sprovedene zdravstvene i higijenske mere kroz ograničenje službenih putovanja zaposlenih; rad od kuće kao i dodatne higijenske mere na logističkim i carinskim terminalima;
• Podršku “start-up” preduzećima koje Republika Srbija omogućava novoosnovanim preduzećima za investicione projekte i u Slobodnoj zoni Pirot.
Slobodna zona Pirot nastavlja sa podrškom realizacije projekta Logistički centar Pirot koji sadrži 2 glavne komponente: infrastrukturno opremljeno zemljište na površini od 40ha uključujući saobraćajnice od kojih su neke već izgrađene i intermodalni teminal početnog kapiceteta 12.000 TEU godišnje koji će služiti pre svega za pretovar kontejnera sa železnice na drum i obrnuto. Ovakav koncept industrijskog parka sa intermodalnim terminalom čini područje pirotskog okruga privlačnijim stranim investicijama, pre svega proizvodnim firmama i distributivnim centrima koji se bave uvozno izvoznim delatnostima imajući u vidu direktnu povezanost sa autoputem Koridora 10. Ostvarena je dobra logistička povezanost Slobodne zone Pirot sa lukama Burgas – dovoz sirovina za korisnike u kontejnerima i lukom Solun kada je u pitanju izvoz robe takođe u kontejnerima. Indirektne koristi LCP su veće i ogledaju se u smanjenju broja saobraćajnih nesreća, emisija “Green house” gasova, buke, gužve u saobraćaju, povezivanja sa intermodalnim čvorištima u Evropi, otvaranja novih radnih mesta.
Procenjena vrednost izgradnje intermodalnog terminala je 11,6 mil EUR i u toku je otkup parcela za potrebe izgradnje intermodalnog terminala na površini od 3,7 ha. Takođe pripremljeno je i idejno rešenje, raspored potrebnih objekata na intermodalnom terminalu, procenjena njihova vrednost i predviđen model finansiranja. Sa predstavnicima Grada Pirota radimo na pronalaženju sredstava za realizaciju projektnih aktivnosti i omogućavanje sredstava Evropske unije.
Prateće logističke usluge Slobodne zone Pirot omogućavaju korisnicima da svu uvozno-izvoznu papirologiju završe na jednom mestu. Sektor špedicije Slobodne zone Pirot, sa licencama za carinsko zastupanje, omogućava veoma brzu realizaciju procedure uvoza i izvoza robe. Efikasnosti doprinosi i prisustvo carinskog referata i terminala za carinske preglede. Imamo parking za 40 teretnih vozila sa pratećom infrastrukturom, na čijem proširenju intezivno radimo kako bismo omogućili veće kapacitete i bolji kvalitet usluga vozačima kamiona.
Pružamo i usluge organizacije domaćeg i međunarodnog transporta, skladištenja, pretovara robe. Povezani smo sa lokalnom samoupravom, vladinim institucijama i carinom kako bismo korisnicima pomogli da efikasnije realizuju svoje aktivnosti.
– Radimo na “digitalizaciji” poslovanja i komunikacije što će omogućiti postojećim korisnicima veću efikasnost i fleksibilnost. Takođe, nastavljamo saradnju sa slobodnim zonama širom sveta kroz razmenu iskustva i dobrih praksi kao i sa poštovanjem i unapređenjem higijenskih mera u smanjenju rizika od dajlih infekcija Covidom 19. U proteklih mesec dana instalirali smo 2 bloka kontejnerskih kancelarija, svaki blok sadrži po 4 kontejnera koji mogu biti adaptirani kao odvojeni šalteri od glavne zgrade za napaltu usluga, kao bismo izbegli fizičke kontakte vozača i zaposlenih i sprečili širenje virusa Covid 19 – rekao je Vladimir Ilić, izvršni direktor Slobodne zone Pirot.