Problemi u ugostiteljstvu: Da li sečemo granu na kojoj sedimo?

Na inicijativu gradonačelnika Pirota mr Vladana Vasića danas je po prvi put održan otvoreni sastanak sa ugostiteljima iz grada, a nakon pritužbi turoperatera iz Bugarske o tretmanu njihovih turista u pojedinim ugostiteljskim objektima u našem gradu, o previsokim cenama i sličnim problemima, ali i o problemu hroničnog nedostatka kvalitetnog kadra, konobara i kuvara u sektoru ugostiteljstva u Pirotu. Reč je o inovativnom pristupu lokalne samouprave u Pirotu koji za cilj ima identifikaciju i rešavanje problema koji, ukoliko se ne reši na vreme, može imati dalekosežne posledice po turizam u našem gradu s obzirom da, što zbog nekog prezasićenja, ali i zbog lošeg tretmana, sve veći broj turista iz Bugarske zaobilazi Pirot i ide u Niš i druge gradove. Ovakav pristup problemima, koji u većem delu ne spadaju pod konkretnu nadležnost lokalne samouprave, među prvima je, ako ne i prvi primer u Srbiji. Vasić je istakao da se pokazalo da ovakav pristup rešavanja problema nakon prvog sastanka, pokazao kao dobar jer je problem uočen i blagovremeno se krenulo u rešavanje.  U planu su slični sastanci i sa poslodavcima iz oblasti tekstila, trgovine, zanatstva i drugih sektora, kako bi se svi uočeni problemi na vreme rešavali. Nakon inicijalnog sastanka sa ugostiteljima konstatovan je ogroman deficit kadra u ugostiteljstvu pa će se tražiti način da se vrši neformalna obuka zainteresovanih nezaposlenih mladih Piroćanaca za rad u ugostiteljstvu, čime bi se dao impuls razvoju ugostiteljstva, ali i uticalo na smanjenje nezaposlenosti. Ideja je i da se formira udruženje ugostitelja gde će se redovno ukazivati na sve probleme u ugostiteljstvu.

Po rečima gradonačelnika Vasić, cilj je da se u Pirotu stvori resurs kadrova u ugostiteljstvu, tekstila, gde takođe nedostaje mnogo kvalifikovanih kadrova, u oblasti trgovine, zanatskih usluga, ali i u oblasti IT sektora.

-Moramo da organizujemo neformalne obuke koje su mnogo prilagodljivije tržištu nego formale, a kako bi zaposlili ljude. Drugi problem je da smo počeli da sečemo granu na kojoj sedimo, jer ugostitelji povećavaju cene, to turisti naravno primećuju i iznose razne primedbe. To je jedan od glavnih razloga za ovaj sastanak. Mislim da su ljudi toga svesni i da će posle ovog sastanka razmeniti svoje ideje i učiniti napore da se stabilizuje taj trend koji postoji već nekoliko godina-kazao je gradonačelnik Vasić.

Da ima pritužbi potvrdio je i Dragan Jovanović, iz Turističke organizacije Pirot.

-Treba da budemo svesni svoje cenovne politike, kvaliteta usluga i cena koje nudimo. Određenom pravom cenovnom politikom možemo postići i zadržati trend povećanja broja gostiju koji dolaze u naš grad-kazao je Jovanović.

Bugari nas polako preskaču, kreću ka Nišu, Sokobanji

Branko Tošić, iz Nišavske doline pohvalio je inicijativu gradonačelnika.

-Ja nikad nisam bio na ovakvom sastanku koji je odličan jer ima za cilj da rešimo problem koji može da eskalira i u perspektivi opasno utiče na poslovanje svih ugostitelja. Bugari nas zaobilaze, idu ka Nišu, Sokobanji, drugim gradovima. Bez pomoći Grada i pojavljivanja na raznim turističkim manifestacijama teško da bi dostigli ovakav nivo turističke ponude kakav imamo-kazao je Tošić.

Predrag Stanković je kazao da pirotski ugostitelji sami školuju svoj kadar.

-Mi godinama moramo da učimo konobare, kuvare, da ih učimo kulturi govora, pristupu mušteriji i generalno načinu ponašanja-kazao je Stanović.

tekst, foto, video Aleksandar Ćirić/pirotskevesti.rs


12 Komentara

  1. Ivanovic J

    10.05.2018. at 13:56

    Takodje, trebate te iste konobare i kuvare platiti dobro, jer nema bolje motivacije za napredak i ljubaznost od novca!

    • Sasa

      10.05.2018. at 15:26

      Izdavati fiskalne račune a ne naplaćivati djuture.Ne znam odakle u gradu toliko rakija dunjovača.bugari nisu glupi.oni su barod koji dosta putuje.

    • Praktikant

      10.05.2018. at 20:18

      Kad mladi kadar ne bi svi tretirali kao stoku (poslodavci i javne institucije gde se ide na praksu) mogli bismo da pricamo o ostajanju ovde. Do tada, idemo negde gde nas vise cene.

  2. Joca

    10.05.2018. at 18:31

    Naši ugostitelji misle da su turisti glupi, pa ako račun bude 13000, možeš da mu uzmeš 15,i da ne trepneš. Uzeće oni, ali posle 3. puta više neće imati koga da usluže, jer se takve vesti o neposlovnom ponašanju brzo šire . Tako da je bolje da smanje alavost a da rade na poštenju.

  3. Baki

    10.05.2018. at 20:15

    srpska posla a kad sam video na pijacu sta im uvaljuju jaooo pa to je sramota za srbiju a pogotovo za nas pirocance a za konobare je posebna prica vecina nema kulturu i ponasanje im je katastrofa ali za tu platu i treba takvi da budu dok se gazda ne seti da poveca .

  4. Pera

    10.05.2018. at 20:57

    I da se ne zanosimo. Sta mogu turisti da vide u Pirot osim guzve na subotu. Muzej pola sat i da se prosetaju u park na Kale pola sat .. pijaca nam je uzas. Kao u Tursku. Grad cist i uredjen. Sadrzaj fali koji ce da ih privuce. Pljeskavice i kobasice su im dosadile. Idu dalje.

  5. Miki

    10.05.2018. at 23:02

    Ima restorana gde rostilj koji ostane od goste,podgreju i ponovo sluze novim gostima.Ovo rade ne samo Bugarima nego i Pirocancima(narocito kad popiju malo vise).

  6. Jelena

    10.05.2018. at 23:35

    2 miliona ljudi zivi oko nas u precniku od 100 kilometara. Mnogo potencijala. Da se definisemo. Zasto dolaze. Zbog rostilja? U turisticke centre se ne ide zbog hrane. U Italiju se ne ide zbog pice, u Pariz zbog sira, u Istanbul zbog baklava, u Sarajevo zbog cevapa, u Rim zbog kafe, u Prag zbog piva.
    Mi nemamo turisticki proizvod.

  7. Ivan nikolic

    11.05.2018. at 12:20

    Pirotske kafane su bar 25% skuplje nego kafane u Nisu.
    Drugo prošle godine sam sreo Bugare koji su došli do Belskog mosta kombijem i krenuli da pesace. Sami ko izgubljene ovce. Došli su asfaltnim putem od širine tri metra koji je izgrađen pre par godina odokativnom metodom za koju je odgovorna ista opstinska vlast. Da ste prosirili put i setili se da obelezite i napravite pesacke staze eto zanimacije za dokone turiste. Ali ne potkradaju samo konobari i gazde od kafana. Dobro razmislite ko gde i kako uzima ono što nije njegovo i što svojim radom nije stekao. Sve to ima posledice za buduće generacije.

  8. Milos

    11.05.2018. at 15:16

    Drago mi je i konacno da se neko setio da se pozabavi tim pitanjem.
    Primedba zasto nisu obavesteni ostali ugostitelji koji takodje imaju velikog uticaja na povecanje posecenosti turista

  9. Baki

    11.05.2018. at 21:13

    zalosno je ali sta ces procitao sam ovde u komentarima neko je reko odalke toliko dunja rakija u pirot i upravu je ljudi treba da se pitaju ja znam coveka na pijac koji prodaje voce i to sto mu ostane pravi rakiju i posle stavlja taj neki adetiv aroma sta li je vec od dunje i prodaje je kao dunju i ja ga pitam sto to radi on kaze ko im j… mater nisu samo kafane problem trebali bi i pijacari da organizuju malo a i da kaznjavaju za takve prevare ljudi dolaze ovde zbog kafana i domaceg pica a oni im uvaljuju veci racuni i rakije pune hemije.

  10. 2KD

    11.05.2018. at 23:54

    Kave kafane takva i klijentela – 0.Pojedini vlasnici kafana nabijajuci cene misle da ce se obogatiti,neki samim svojim ponasanjem od vrata oteraju goste.Arogancija pojedinih vlasnika objekata je neverovatna kao i ponasanje prema zaposlenima ni prici ljudskom zato smo i tu gde smo.Nismo samo granu odsekli nego smo i koren potkopali, mada meni nece nedostajati takvi gosti po gotovo iz “komsiluka”

Morate biti ulogovani da biste komentarisali. Login

Ostavite komentar