Carinici spremni za navalu turista
Carinici kao i svake godine u vreme sezone godišnjih odmora pojačavaju aktivnosti na graničnim prelazima zbog velikog priliva putnika koji odlaze put letovališta ili se pak, preko Srbije vraćaju u svoju domovinu na odmor, rečeno je Pirotskim vestima u Upravi carina Srbije.

Iako je pojačana frekvencija putnika u sezoni godišnjih odmora i tokom velikih praznika za carinike uobičajna i očekivana pojava, carinska administracija je preduzela konkretne mere kako bi podsetila službenike na to šta se od njih očekuje.
Profesionalan odnos prema putnicima se podrazumeva, ali pored toga očekuje se da rad carinskih službenika bude još efikasniji kako bi zadržavanja bila svedena na minimum.
Kako carinskoj službi fenomen sezonskih gužvi nije nepoznat, unapred se zna šta treba činiti ako do njih dođe. Carinici su dobili jasna uputstva da se od njih očekuje da se po potrebi otvore i dodatne saobraćajne trake za prolaz putnika, kao i da se poveća broj radnika u svim smenama.
Na taj način se granična procedura maksimalno ubrzava, čime se sprečavaju zastoji na granici, a građanima putovanje olakšava.
Putnici treba da znaju da je u sezoni odmora pritisak na granične prelaze ogroman, jer je Srbija tranzitna zemlja kroz koju pored naših ljudi na privremenom radu u inostranstvu prolaze i državljani drugih zemalja poput Turske. Zato i ove sezone skrećemo pažnju onima koji kreću na pud da razmotre i alternativne prelaze kako se ne bi stvarale kolone na najvećim prelazima poput Horgoša i Gradine.
Alternativni prelazi za granični prelaz Horgoš su Kelebija i Đala, a ko želi može iz Mađarske da krene ka Rumuniji, pa da potom iz nje pređe u Srbiju na prelazu Srpska Crnja. Kada govorimo o Batrovcima, alternativni prelaz je Šid, dok se u slučaju Preševa kao alternativa najčešće koristi Prohor Pčinjski. Infrastruktura ka Crnoj Gori još treba da se razvija, jer za sada nema adekvatne alternative za prelaz Gostun koji i sam raspolaže sa svega dve saobraćajne trake.
Trenutna situacija je takva da nema velikih zadržavanja, radi se najčešće o čekanju do pola sata, mada za vreme vikenda kada je broj putnika i njihovih vozila najveći, ovaj interval može i da se produži.
Apelujemo na putnike da na put kreću odmorni i bez nervoze, a da se pre toga, ako je moguće, dobro informišu zbog čega im prepooručujemo da posete sajt Uprave carina www.carina.rs gde će u rubrici ”Pitanja i odgovori” pronaći sve informacije u vezi ličnog prtljaga, iznosa i unosa novca, kućnih ljubimaca, kao i prava pri unosu kupljenih stvari u inostranstvu.
I na kraju bismo podsetili putnike da carinska služba nije jedina granična služba, te da ukoliko i dođe do neke neprijatnosti, obrate pažnju na to da li je slučaj uzrokovao carinik ili predstavnik neke druge službe (granične policije ili inspekcije). Na taj način ćemo biti u mogućnosti da sankcionišemo svoje zaposlene ukoliko prekorače ovlašćenja ili meru dobrog ukusa i pristojnog ponašanja.
A.Ć.