Gradska hronika

NALED: Kreativna industrija najbolji brend svakog grada

Gradovi se danas takmiče za privlačenje turista, studenata, velikih događaja, međunarodnih kompanija i investicija, ali su pre svega konkurenti u privlačenju kreativne zajednice – mladih, tehnološki pismenih profesionalaca, koji razmišljaju globalno, izjavila je Šeron Landes Fišer, direktorka za strategiju razvoja turizma grada Tel Aviva. Pirot je ranijih godina prepoznat kao jedan od centara kreativnih industrija u Srbiji.

Kreativci su nova narastajuća klasa koja je pokretačka snaga ekonomskog razvoja gradova kroz inovacije, rekla je Landes Fišer u Skupštini grada Beograda, na radionici „Pametni gradovi – brendiranje i razvoj lokalnih turističkih ponuda“ na kojoj su predstavnici lokalnih samouprava i turističkih organizacija od nje mogli da saznaju kako da svoje gradove i opštine učine atraktivnijim mestom za život i rad i približe turističku ponudu mladim generacijama i preduzetnicima.

Uspeh Tel Aviva leži u povezivanju poslovne i turističke ponude grada, predstavljene kroz brendove Tel Aviv Start-Up City i Tel Aviv Non-Stop City. Grad je pokrenuo stvaranje snažne start-up zajednice i danas ima jednu start-up firmu na 290 stanovnika (najviše u svetu), kao i 84 habova i inovacionih centara (više od Londona, Pariza i Berlina) u kojima firme mogu da rade i rastu. Više od 44% radne snage Tel Aviva sada radi upravo u kreativnim delatnostima.

Grad je pomogao razvoj start-up zajednice omogućivši korišćenje opštinskih prostorija besplatno i ponudio poreske olakšice. Takođe, Tel Aviv je otvorio svoje baze podataka kako bi ih kreativni preduzetn ici koristili za osmišljavanje rešenja za konkretne probleme (npr. u javnom prevozu). Međunarodne kompanije poput Fejsbuka, Koka-Kole, Dojče telekoma ne razvijaju svoje istraživačke centre u Tel Avivu već angažuju lokalne preduzetnike.

Ovaj inovativni potencijal glavni grad Izraela je angažovao na planu turizma i start-up kompanije razvile su brojne aplikacije i tehnološka rešenja koja olakšavaju organizovanje događaja, obezbeđivanje smeštaja, obilaske kulturnih i zabavnih sadržaja i sve drugo što je važno za prijatan boravak turista. Nova rešenja doprinela su snažnom rastu turističke industrije Tel Aviva.

Ambasadorka Izraela Alona Fišer-Kam istakla je da je današnja radionica, koju su organizovali ambasada i NALED, prvi u nizu događaja povodom obeležavanja 69. godišnjice nezavisnosti te zemlje, kao i 25 godina diplomatskih odnosa Izraela i Srbije, i ti značajni datumi biće obeleženi kroz novi koncept u okviru kojeg će duboko prijateljstvo i poštovanje dve zemlje biti još vidljiviji.

– Ove godine obraćamo se civilnom sektoru kako bismo našli najbolje načine da razmenjujemo znanje i iskustvo na obostranu korist i tokom maja i juna radićemo na jačanju saradnje sa različitim sektorima srpskog civilnog društva. Značajni jubilej u odnosima Izraela i Srbije dočekujemo sa rastućom saradnjom u brojnim oblastima, od nauke, obrazovanja i kulture do visokih tehnologija i agrotehnologija – rekla je ambasadorka Fišer-Kam.

Ona je naglasila da su visoke, ekološke i agrotehnologije, kao i promocija turizma prioriteti ambasade. „Želeli bismo da ostvarimo dramatičan rast broja izraelskih turista u Srbiji radi boljeg međusobnog razumevanja naše zajedničke istorije, vrednosti i interesa. Radimo na jačanju naših kulturnih aktivnosti širom Srbije i želimo d a se više uključimo u humanitarne aktivnosti ka ljudima sa specijalnim potrebama“, naglasila je Fišer-Kam.

Član Upravnog odbora NALED-a i direktor za jugoistočnu Evropu kompanije SAP Vojislav Genić istakao je da NALED i ambasada Izraela godinama sarađuju na jačanju kapaciteta lokalnih samouprava i omogućili su velikom broju službenika iz lokalnih administracija da pohađaju programe profesionalnog usavršavanja u Izraelu u različitim oblastima.

– Saradnja javnog, privatnog i nevladinog sektora je princip na kom je zasnovan NALED i otvoreni smo za novine, napredne tehnologije i inovacije. U konceptu „pametnih gradova“ vidimo sličan princip i pozivamo sve lokalne samouprave da razmotre kako najbolje može biti primenjen. Relativno mala ulaganja, dobre ideje, saradnja gradske uprave, lokalnih kompanija i građana, međunarodna iskustva prilagođena našim uslovima, mogu nas povesti ka pametnim gradovima u Srbij i i boljem pozicioniranju na turističkoj i ekonomskoj mapi – rekao je Genić.

Slične vesti

Leave a Reply

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker