Pirotski brendovi na izložbi lokalnih brendova u Beogradu

Pirotski brendovi poput peglane kobasice, pirotskog ćilima, kačkavalja i brojni suveniri prezentovani su na Izložbi lokalnih brendova u Beogradu u Knez Mihajlovoj ulici. 

Po rečima direktora Turističke organizacije Pirot Bratislava Zlatkova, ovo je bila odlična prilika da se prezentuju svi pirotski brendovi na jednoj veoma značajnoj manifestaciji koju je organizovao NALED. 

-Štand TOP-a je bio izuzetno posećen a  obišla ga je i ambasadorka Australije Džulija Fini. Reč je o manifestaciji koja traje do 30. januara tako da ćemo zbog ogromnog interesovanja sigurno još jednom prezentovati i najaviti Sajam pirotske peglane kobasice-kaže Zlatkov za Pirotske vesti.

Početkom sledeće godine Beograd će dobiti gradsku etno galeriju sa stalnom ponudom autentičnih proizvoda iz svih krajeva Srbije.

Manifestaciju je organizovalo Udruženje žena proizvođača tradicionalnih rukotvorina Etno mreža, uz podršku NALED-a i lokalnih samouprava.

Postavka obuhvata tradicionalne rukotvorine i hranu s geografskom oznakom porekla kao što su bezdanski damast, pirotski i staparski ćilim, somborski sir, kačkavalj sa Stare planine, dvopređne knjaževačke čarape, fruškogorski i homoljski med, banatska šara iz Pančeva, vlaški motivi iz istočne Srbije, leskovački ajvar, suve šljive iz Osečine, valjevski duvan čvarci, lemeški kulen, ariljske maline, užički kajmak, keramika iz Zlakuse, pirotska grnčarija i drugi lokalni brendovi koji stvaraju autentični doživljaj Srbije. 

– Pirot se prepoznaje po ćilimu, kačkavalju i peglanoj kobasici, koji na najbolji način oslikavaju bogato nasleđe našeg kraja. Potpisnici smo deklaracije o rodno osetljivom budžetiranju „Opština po meri žene“ i učešćem u ovoj promociji želimo da pokažemo da tradicija i nasleđe mogu da budu izvor prihoda za nezaposlene žene i mlade na selu. Svojim primerom želimo da  podstaknemo druge sredine da neguju svoje brendove kroz mere podrške proizvođačima – kaže Vladan Vasić, gradonačelnik Pirota i član UO NALED-a
Manifestaciju su otvorili gradski menadžer Goran Vesić i ambasadorka Australije u Srbiji, Nj.E. Džulija Fini, u prisustvu zamenika gradonačelnika Beograda Andreje Mladenovića, predstavnika Turističke organizacije Beograda i gradskih sekretarijata, gradonačelnika i lokalnih zvaničnika. Tom prilikom najavljeno je otvaranje gradske etno galerije početkom 2017. koja će imati stalnu ponudu autentičnih brendova iz svih krajeva Srbije. 
Etno mreža, uz podršku NALED-a i TOB-a, od 3. decembra do 31. januara učestvuje u programu manifestacije „Beogradska zima“ sa izložbenom postavkom tradicionalnih rukotvorina koje izrađuju žene i mladi na selu. Autentičnu hranu i proizvode građani Beograda i turisti moći će da kupe na štandovima.
Proizvodnja tradicionalnih rukotvorina predstavlja drugi najveći izvor prihoda poljoprivrednih domaćinstava u Evropskoj uniji, a u Srbiji mogla bi da obezbedi stabilan izvor prihoda i zaposlenje za više hiljada žena u ruralnim krajevima među kojima je gotovo 50% nezaposleno i čine ranjivu grupu kojoj je potrebna podrška. Proizvodi Etno mreže, poput azbuke u zlatovezu i hilandarskih peškira, koristi protokol Vlade Srbije i Narodne skupštine kao poklone za strane diplomate i zvaničnike.  


Morate biti ulogovani da biste komentarisali. Login

Ostavite komentar